Manuele Therapie is een behandelmethode welke zich richt op het verbeteren van het functioneren van de gewrichten.

Als een gewricht niet (meer) die beweeglijkheid heeft die je er van zou mogen verwachten dan gaat dit gaat vaak samen met pijn, hetgeen weer invloed op een gezonde houding heeft. Bij deze situaties kan manuele therapie meestal uitkomst bieden. Het doel van manuele therapie is aan de ene kant het beter laten functioneren van de gewrichten en aan de andere kant je houding en bewegingen te verbeteren.

De manueel therapeut

Wij hebben 2 top manueel therapeuten in huis. Zij hebben na de opleiding voor fysiotherapie een opleiding voor manuele therapie gevolgd. Door het samenvoegen van wetenschap en ervaringen uit de praktijk heeft de manuele therapie de afgelopen jaren een grote stap voorwaarts kunnen maken.
Een Master Manueel Therapeut (MMT) heeft extra kennis opgedaan op het gebied van (wetenschappelijke) diagnostiek en therapie, en manuele en communicatieve vaardigheden. Daarom is de MMT bij uitstek geschikt om patiënten met bewegingsgerelateerde problemen een oplossing te bieden.

Hoe gaat de manueel therapeut te werk?

De manueel therapeut kijkt naar de manier waarop u beweegt en hoe hij uw gewrichten beter kan laten werken. Op basis hiervan gebruikt hij of zij een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast. Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen.
De effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar: je voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn.

Behandeling plannen. Whatsapp of bel nu 0610506143

Formulier CTA