kan je met klachten direct naar de fysiotherapeut 1

Manuele therapie is een vorm van behandeling die gericht is op het verbeteren van de beweeglijkheid en het functioneren van het bewegingsapparaat, zoals de wervelkolom, het bekken en de gewrichten.

Manuele therapie kan worden toegepast bij verschillende klachten, zoals rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, schouderpijn en kniepijn.

Manuele therapie kan onder andere bestaan uit:

• Het toepassen van mobilisatie- en manipulatietechnieken op de wervelkolom, het bekken of de gewrichten.
  • Het geven van advies en oefeningen om de beweeglijkheid en het functioneren te verbeteren.
  • Het begeleiden van de patiënt bij het herstel van een blessure of aandoening.

Manuele therapie wordt vaak toegepast in combinatie met andere behandelingen, zoals fysiotherapie en oefentherapie. De behandelingen worden afgestemd op de specifieke behoeften van de patiënt en zijn gericht op het verminderen van pijn en het verbeteren van de beweeglijkheid en het functioneren van het bewegingsapparaat.

Er zijn verschillende fysiotherapiepraktijken in Zaandam waar manuele therapie wordt aangeboden. Het is aan te raden om contact op te nemen met een aantal praktijken in de buurt om te vragen of ze manuele therapie aanbieden en wat de tarieven zijn. Zo kunt u een praktijk kiezen die aansluit bij uw behoeften en budget.

Er zijn ook verschillende websites waar u fysiotherapiepraktijken in uw regio kunt vinden, zoals www.fysiotherapie.nl of www.fysio.nl. U kunt op deze websites zoeken op plaatsnaam of postcode en het zoekfilter gebruiken om te zoeken naar praktijken die manuele therapie aanbieden.

Houd er rekening mee dat de kosten voor manuele therapie per praktijk kunnen verschillen. Het is daarom aan te raden om vooraf te informeren naar de tarieven en eventuele eigen bijdragen.

U bent bij Fysiotherapie Segers welkom voor een uitgebreide intake. Wij bellen u voor een afspraak indien u uw gegevens in onderstaand formulier achterlaat.

Toch nog vragen? Vraag de fysiotherapeut

[contact-form-7 id=”5047″]